tisdag 24 augusti 2010

långt uppehåll

men det finns en anledning! jag har haft ett mkt viktigt uppdrag. bröllopstårta + ansenlig mängd macaroner till mina goda vänner pierre och emelies bröllop. det är min första bröllopsbeställning och den absolut största beställningen i min bakhistoria. det var mycket lärorikt. kostnad, åtgång och allt det praktiska runt ett så omfattande bak är överväldigande för en nybörjare som jag själv.
ca 140 gäster skulle äta tårta och det bestämdes att 12 tårtor var lagom. 6 st gick åt. mycket märkligt. 350 macaroner visade sig vara ca 100 för många.
det var en fröjd att få använda sig av de finaste ingredienserna. skillnaden med valrhona choklad och kakao är större än man kan tro. färska hallon i moussen gjorde hela skillnaden. här kommer lite bilder.

5 kommentarer:

  1. fantastiska. lärlingplats på konditori nästa!

    SvaraRadera
  2. underbart vackert älskling puss

    SvaraRadera
  3. vad snälla ni är! jag blir jätteglad :)

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen helt fantastiskt! Alla tyckte att det var otroligt gott, och fantastiskt vackra tårtor. Att det ble ven del över var väl kanse för att vi inte räknat med att det var tre rätter innan tårtorna. Så då går det kanske åt lite mindre?

    Massa kramar från oss, och om någon vill ha referenser så får du självklart lämna ut mitt nummer.

    Pierre-Emil

    SvaraRadera
  5. FANTASTISKT!
    Teresa, du är otrolig. Vilka bakverk! Var har du lärt dig allt?
    Lycka till i fortsättningen.
    Se också till att marknadsföra dig ordentligt, säger faster Margareta

    SvaraRadera