onsdag 30 juni 2010

provsmakningen

för drygt en vecka sedan hade jag min första (förhoppningsvis inte sista) provsmakning inför bröllop. egentligen ett jättekul koncept om det inte var för min novisnervositet. det gick bra iaf. några små missöden men annars lyckat.
pierre och emelie gillade blåbärsmoussetårtan trots att det inte var en pion på
pierres favorit. färska hallon med mörk chokladganache. enkla tydliga smaker.
jag glömde min kamera och därför ser bilderna ut såhär. det är iaf en citronmacaron och den blev minst populär bland de tre som presenterades. lakrits/viol citron/fläder och rabarber.

emelies favorittårta innehöll rabarberkompott, lite för få färska hallon och vit chokladmousse. födelsedagstårta sa pierre anklagande. själv tycker jag att allt gick an.

2 kommentarer:

  1. Jättevacker tårta! Den blev fin med gerbera lika väl som en pion.

    SvaraRadera
  2. tack, det var snällt sagt. har tittat i din blogg nu. allt är jättefint :)

    SvaraRadera